29. sept 2010

NSFW...?

Ma mõtlen selles mõttes, et täna on asi kahtlaselt päris kokandusblogi moodi. Oleks ju piinlik, hea lugeja, kui ülemus tabaks sind töö juures toidupilte vaatamast! Seda juba nii kergesti ära ei seletaks nagu hallitust või surnud hiiri.

Nojah, igatahes tahtsin leivakuivikuid teha. Aga meelest läks ära, et õige valik on pigem sada kui kakssada kraadi Celsiuse skaalal:







Ei ole vist tarvis üteldagi, et kummaline rääsunud kiht ahjupanni põhjal on pikkade aastate ennastsalgava töö vili ning seda tuleks ka vastavalt hinnata.

Käsitlegem nüüd aga põhjust, miks ma ülepea otsustasin sellise pompöösse kokandusliku eksperimendi ette võtta. Ei, mitte sellepärast, et euro tuleb. Asi oli selles, et juba kuu aega seisis minu köögilaual Pere Leiva turuputkast ostetud poolik Meelise leib, mis lihtsalt keeldus halvaks minemast. Ei hallitust, ei vähimatki värvimuutust, mitte midagi. Loomadki teda ei söönud - esimesel pildil vasakpoolsete viilude juures näha olevad kahjustused tekitasin ma ise juba äärmise meeleheite staadiumis olles. Heitsin talle igal õhtul ja hommikul süngeid pilke, tema aga jätkas oma jonnakat streiki. Hea küll, leib, otsustasin viimaks, sina võitsid. Teenete eest raiume su kivisse, teeme kuivikuks!

Nojah, sellega läks siis niimoodi.

Õieti olen natuke pettunud. Kas lahtise leivaga käivadki asjad niimoodi? Mina olen alati arvanud, et minu esivanematel oli raske elu: lumetormis, paljajalu, ülesmäge ja nii edasi. Aga tegelikult müüdi kauplustes kogu aeg hoopis halvaksminematut leiba? Mida veel? Viimati oli siis rohi samuti tõepoolest rohelisem...

Teine võimalus on muidugi see, et Meelises on saksa keeksi (TM) verd. Turukaup ju, ega kunagi täpselt ei tea, mis sa sealt saad.

6 kommentaari:

  1. Mul sama mure.
    13. augusti kuupäevaga leib (Eesti Pagar - Must vormileib)oli libisenud kausside seljataha. Kui septembri algul leidsin, siis mõtlesin, et ei söö... aegunud. Aga oli veel täitsa kobe - nii välimuselt kui pehmuselt - ära ei raatsinud vista. Nüüd juba 6 nädalat üle aja, aga ikka sama seis. Täitsa kaubanduslik alles. Üleeile katkusin kilekoti lahti, ehk hakkab lõpuks midagi idanema. Mõni hallitusseene iduke näiteks. Siis oleks põhjust ära visata. Täna on seis endine. Samas - paar päeva vana ühepajatoit jahedas sahvris kobrutab juba kenasti ;)

    VastaKustuta
  2. Hallitusseened lihtsalt pole viitsinud hakata niivõrd kitsale nišitootele, nagu must leib, spetsialiseeruma. Arendus ei tasu ära, sest mustaleivasööjate demograafiline tulevik on sama karva kui leib mida nad söövad. Samal ajal on niivõrd palju muud, oluliselt laiemalt tarbitavat kraami, mida hallitada... ja see blogi siin informatsiooni nende võimaluste kohta ka heldelt jagab. Sa vaata, kust need log-hitsid sul tulevad, ma olen kindel, et need on seeneriigist, .my serveritest...

    VastaKustuta
  3. Nagu autodegi, on ka leiva puhul kõige olulisem ju selle värv... nii et ära püüagi igast peenete sõnadega mu teooriat saboteerida!

    VastaKustuta
  4. Huvitav, väga huvitav... mul on õnnestunud appsoluutselt igat liiki, marki ning värvi toiduaineid edukalt mykologeerida. Tõenäoliselt on Teie leivas mitte ainult s. k. (TM), vaid ka GMO rukis, GMO sool, GMO vesi ning GMO pärm, seega julgen söömiseks soovitada pigem pannil leeiduvat rasvakihti kui hallitamatut ning mark 600 tsemenditootega 97% sarnanevat leivatoodet.

    VastaKustuta
  5. Mulle vist just öeldi viisakas vormis "laku panni"... Hea leid, võtan kasutusele!

    VastaKustuta