2. mai 2011

Külalisesinemine nr. 51 ehk punk's not dead - it just smells funny

Ristirahvas, ristirahvas, rõõmusta! Kaastööliste sekka on lisandunud kutseline fotograaf. See tähendab, pole võimatu, et neid on siin esinenud ennegi ja ma lihtsalt ei tea seda. Aga mulle näib, et käesolevate fotode ekstraordinaarne professionaalsus on suisa käegakatsutav ja kõrvulukustav. Daamid ja härrad, Merilyn Püss Londonist:





Kaastööline valgustab tausta:

"Olin eile just üles laadinud fotod oma punktomatist, kui tekkis kommentaariumi vihje, et on olemas selline omamoodi köögiblogi. Eellugu on selline, et Sainsbury's on siinne supermarket, selline keskklassile suunatud. Neil on palju omatooteid, ja ma nende gemüüse on hakanud alla käima. Kunagi tegid nende Basics sarja paprikad ikka muudele silmad ette.


Igatahes, eilsel kenal pühapäeval olin juba tükk aega maitsepungi lahinguvalmis sättinud, et valmistada tomatitest joru hõrgutavaid bruschettasid. Köögis tomatipakki avades aga sain karvase üllatuse osaliseks."


No see makrofoto karvasest üllatusest ajab teie alandliku teenri peaaegu nutma. Selline ilu teebki argipäeva elamisväärseks. Langen fotograafi talendi ees põrmu. Ja mõistagi saab taas kinnitust, et tomat on toidusuretaja jaoks üks väga oluline vili.
Ent lisaks piltide kõrgele kvaliteedile, mida ma profaanina suurt kommenteerida ei julgegi, rikastab Merilyn bläägi ka ühe uue perspektiiviga:

"
Tore on muidugi see, et tegemist on mu lemmikhallitusega, kui selline asi inimesel üldse olemas on. Ma usun, et paljud leiavad, et see valge ja kohev tupshallitus on lihtsalt üle mõistuse nummi. [---] Lähedalt vaadates on see hallitus ikka päris kena, pane või seinale!"

Kas sinul, hea lugeja, on juba oma LEMMIKHALLITUS? Pean tunnistama, et minul õieti ei ole. Eeltäidetud salmikus "Minu klass" omal ajal sellist lahtrit ei olnud ja nii ta läks. (Tegelikult tuleb selle eest tänulik olla, kuna ausalt öelda oli mul ka konventsionaalsemate lemmikute valimisega suuri raskusi. Lihtne oli ainult lemmiksaatega, sinna sai kirjutada mingisuguse "Elmo" või "Frodo", kes olla olnud üks soome kanalite peal näidatav karvane elukas - ise ei olnud kunagi näinud, aga no kõik ju panid selle, mis siis minagi.)

Oma lemmikhallituse tuvastamine nõuab muidugi teatavat süvenemist. Ega ma teagi, mis see siis nime poolest on, mida käesolev kaastöö kujutab. Aga mis veel hullem, seda infot ei ole ka kusagilt otsida. Kus on "Väike hallituste välimääraja" või "Hobikodusõdalase käsiraamat"? Ma vaatan teie poole, eesti teaduskirjastused! Miks on turult puudu sellised potentsiaalselt hiiglasliku sihtgrupiga, hädavajalikud tarbeteosed? Muudkui duubeldate siin Dante Alighierit ja tõeliselt tähtsad valdkonnad jäävad täiesti katmata...

8 kommentaari:

  1. Ma juba tahtsin hakata irisema, et ise oled tõlkija - miks sa siis ei tõlgi mõnd vastavasisulist raamatut maakeelde. Aga siis ma hakkasin otsima, ja ei leidnudki midagi... raamatud räägivad kas sellest, kuidas majavammiga võidelda, või kui spetsiifilisemalt toiduhallitust otsida, siis annab otsingusõnade "food mo(u)ld" kombinatsioon enamasti tulemuseks mingid pagana vormiroogade tegemisõpetused. Ja jääbki irisemata:S

    VastaKustuta
  2. Külalisesineja on maha saanud lausa irreaalse teosega! Vaatan ja nutan härdusest iga kord. Katarsis.

    VastaKustuta
  3. http://ifile.it/ps8reo/ebooksclub.org__In_Your_Food__Under_the_Microscope_.pdf

    VastaKustuta
  4. Vot-vot, hakkab juba minema! Oleks see raamat nüüd korda kümme põhjalikum, võiks kirjastustele pakkuma hakata küll...

    VastaKustuta
  5. Seejuures tuleb mainida, et on olemas kokaraamat, mis pakub põnevaid retsepte spermast. Kus on siin õiglus?

    VastaKustuta
  6. Õiglus on võidutsemas: http://lmgtfy.com/?q=breast+milk+recipes

    VastaKustuta
  7. Jagaks veel infot, et võib-olla me polegi selle blogiga meinstriimist nii kaugel, ehk kuidas toidupilte tegelikult tehakse ja kui mittesöödav see ikka on.
    http://www.maitse.tv/2007/07/20/toidufotograafia-on-suur-pettus/comment-page-1/
    §

    VastaKustuta
  8. Imetabane. See Hallitus on tänini ületamatu.

    VastaKustuta