Veel üks etnoloogiliste VÄLItööde sarja pilt (tehtud 6 päeva
peale eelmist, nii et produktiivne retk oli). Tehniliselt võttes on siit puudu
KÖÖGI kontseptsioon, kui just Pariisi osas mingeid põnevaid allegooriaid ei
leiuta. Nimelt see virsik on õues. Siinkohal võiks sisse tuua ka väliköögi
võimaluse, lisaks välisköögile. See eelnev on ka vähe kajastust leidnud siin
blogis. Kuna tegemist on Louvre’i esise õuega siis tuleb virsikut vaadata kui
kunsti. Minu jaoks on see virsik sümbolism, mõne teise jaoks eksistentsialism,
barokk või modern. Kõige kunstim kunst on see, mis rõhutab inimeseks olemist.
Niisugune kunst rõhutab ebapraktilisust, erinevalt muust loodusest saab inimene
ostustada olla ebapraktiline. Kõige ebapraktilisem kunst on meelelahutuslik ja
ajutine, eriliselt erilisel juhtumil ka varjatud. Näiteks tsirkuseetendus –
korraks on kõik põnev ja elav, siis on hetk läbi, pillid pakitakse kokku ja
kogu kunst on otsas. Või liivamandalad, mida ehitatakse oma lõbuks, meri uhub
need endasse ja viimasel juhul ei saa keegi teine üldse teadagi, et seal miskit
oli. Mõlemat irratsionaalset kunstiliiki sai selle reisi kestel harrastatud
ning neist jäid kustumatud mälestused.
Aga tagasi virsiku juurde – üpriski värske, küps, liivane,
ootab loojuva päikese kiirtes, et keegi talle jalaga annaks. See on midagi
hoopis muud kui mannetu mädanemine või hallitumine, etenduse lõpp või meretõus.
Vägivaldne lõpp, kiire ühekssaamine liivaga, aga ka edasiminek kui virsikukivil
peaks olema õnne lillepeenrani jõuda ning idaneda.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar